SEO Marketing
Wordt vindbaar in de organische zoekresultaten van zoekmachines

Op zoek naar een SEO marketing consultant?

Laat u bijstaan door een SEO expert om uw bedrijfsdoelstellingen te bereiken.

Van strategie, naar planning tot implementatie.

Wat is SEO?

Het technisch en contentmatig optimaliseren van uw website om beter gevonden te worden in de organische resultaten van zoekmachines door de doelgroep die jij wenst te bereiken.

HOE WERKT HET?

Fase 1: Bepalen doelstellingen

Fase 2: Zoekwoordonderzoek

Fase 3: Technische optimalisatie

Fase 4: Content optimalisatie

Fase 1: Bepalen doelstellingen

Wat wil je bereiken? Wat zijn onze KPI's? Bij welk resultaat kunnen we spreken van een succesvolle SEO-strategie?

Zonder helder gedefinieerde doelstelling is het quasi onmogelijk om succesvol op SEO in te zetten.

Gezien we ons bij het inzetten op content marketing heel erg focussen op het resultaat, is het belangrijk dat we vooraf weten wat we van dit resultaat verwachten.

Hierbij focussen we ons voornamelijk op die zoektermen waar u zeker op gevonden moet worden.

Vaak zijn dit niet de algemene zoektermen die gebruikt worden om de diensten of producten te vinden die jij aanbiedt, maar net die termen waarin jij je als bedrijf in onderscheidt ten opzichte van de conucurrenten.

Een voorbeeld:

Je verkoopt ergonomische schoenen en wenst beter vindbaar te zijn in Google.

In dit geval is het minder interessant om te werken op zoektermen als "schoenen kopen"; Omdat er veel bedrijven schoenen verkopen, zal het moeilijker zijn om hier goed op te scoren. Daarenboven is de kans klein dat een persoon die deze zoekterm intypt net op zoek is naar de schoenen die jij aanbiedt.

Wat interessanter is, is om in te zetten op zoektermen zoals "schoenen tegen rugpijn".

De persoon die dit intikt, is op zoek naar uw product én het aantal aanbieders die voor dit probleem een oplossing biedt is waarschijnlijk kleiner.

Fase 2: Zoekwoordonderzoek

Hoe gaan mensen op zoek naar de producten/diensten die je aanbiedt? Hoeveel mensen zoeken hiernaar? Wat is het mogelijke potentieel van onze SEO inspanningen?

Het zoekwoorden-onderzoek is een vorm van digitaal marktonderzoek. Het toont aan hoe potentiële klanten op zoek gaan naar de producten/diensten die jij als bedrijf aanbiedt. Het dient als basis om de verdere SEO strategie op te kunnen afstemmen.

Het zoekwoorden-onderzoek kan je zien als een lange lijst met termen die jouw potentiële klanten maandelijks gebruiken om op zoek te gaan naar de diensten en producten die jij aanbiedt.

Deze termen worden opgedeeld in categoriëen die bij elkaar horen en we dus op eenzelfde landingspagina kunnen laten verschijnen die over een specifiek ondererp spreekt.

Deze categoriëen kunnen we later gebruiken om de informatie-architectuur van de website te bepalen, alsook als leidraad om de content te schrijven die er op zal verschijnen.

Fase 3: Technische optimalisatie

Is mijn website op de juiste manier opgebouwd om verkeer aan te trekken?

Om optimaal te scoren in de organische zoekresultaten van zoekmachines dient je website technisch zo goed mogelijk te zijn geoptimaliseerd.

Zaken die we bij een technische SEO optimalisatie onder de loep nemen zijn onder andere:

  • Geoptimaliseerde code om te verschijnen met de juiste taal in het juiste land

  • Unieke meta descriptions & title tags

  • Geoptimaliseerde afbeeldingen

  • Een structuur die zich leent tot een snelle laadtijd van uw website

  • Toegankelijkheid van de verschillende pagina's op uw website

  • Verwijzingen naar belangrijke pagina's op uw website

  • Een gebruiksvriendelijke URL-structuur

  • Een mobiel-vriendelijk ontwerp

  • Enz...

Fase 4: Content optimalisatie

Bevat mijn website de juiste content om gevonden te worden?

Belangrijker dan de technische performantie van uw site, is natuurlijk de informatie die uw potentiële klant op uw website vindt, alsook hoe gemakkelijk hij deze info terugvindt.

Hoe vlotter een potentiële klant op uw website de antwoorden vindt op de vragen die hij zich stelt, hoe gemakkelijker hij zal overgaan tot een aankoop of conversie.

Maak dus gebruik van een logische pagina-indeling en zorg ervoor dat uw content waarde biedt aan de bezoeker.

CONTACT OPENEMEN

Je laten bijstaan door een freelance SEO marketeer?